Home Doe mee Fonds

Fonds

IMC Weekendschool kan niet bestaan zonder de financiële steun van bedrijven, donateurs en fondsen. Wij ontvangen geen enkele structurele overheidsfinanciering, en zijn daarom elk jaar opnieuw afhankelijk van fondsen en andere partners die in onze missie geloven. Wij zijn een stichting met een ANBI-status, hebben een CBF-keurmerk en zijn aangesloten bij Goede Doelen Nederland.

Vragen? Neem contact op.

Leerling speelt viool tijdens gastles van het Ricciotti Ensemble

Vragen? Neem contact op.

Patricia van den Broek Manager Fondsenwerving E-mail

Samen maken we toekomst

Dankzij de cruciale financiële steun van fondsen trekken we kansen gelijk voor jongeren in de meest uitdagende wijken. Elke financiële bijdrage draagt bij aan het ontplooien van het ongepolijste verlangen van jongeren om de grote wereld te leren kennen. Dankzij jouw financiële ondersteuning krijgen jongeren de ruimte om te experimenteren, moed te ontwikkelen, levenswijsheid op te doen en fouten te maken. Zo ontdekken ze hun intrinsieke motivatie en werken ze aan een gezonde sociaal-emotionele ontwikkeling. Ook bijdragen? Dat kan op verschillende manieren, variërend van eenmalige giften tot meerjarige betrokkenheid.

• Duizenden jongeren profiteren wekelijks van kosteloos motivatiegericht onderwijs
  • Onze programma’s bevorderen actief kansengelijkheid
  • Onze aanpak is wetenschappelijk bewezen en wordt voortdurend onderzocht
  • Wij zijn trots lid van de brancheorganisatie Goede Doelen Nederland
  • Met onze ANBI-status en CBF-keurmerk garanderen we transparantie en betrouwbaarheid

Inspirerende voorbeelden

Dioraphte

Stichting Dioraphte is betrokken bij onze programma’s op basisscholen en nieuwkomersscholen.

Charity Fund Rijsholt

Ondersteun net als Charity Fund Rijsholt één locatie bij u in de buurt en maak het voor leerlingen mogelijk om ons onderwijs te volgen.

Klas

Bob Vlake Foundation

De foundation heeft één klas van 20 leerlingen geadopteerd gedurende 3 jaar.

Vak

Fonds 21

Fonds 21 maakte het mogelijk om het vak Taal & Poëzie te ontwikkelen en aan te bieden op onze locaties.

Opleiding

Stichting ANBA

Is nauw betrokken bij het bovenbouwprogramma, een opleiding speciaal voor onze alumni.

Doorontwikkeling

ING Nederland Fonds

Ondersteunt de opschaling en doorontwikkeling van ons programma op basisscholen.

Andere manieren

Vele fondsen

We worden op vele andere manieren mogelijk gemaakt . Heb je andere ideeën dan gaan we graag in gesprek.

Stappen tot een financieel partnerschap

1. 1.

We hebben contact per e-mail of telefoon.

2. 2.

We plannen een kennismakingsgesprek.

3. 3.

We bespreken de vorm van het partnerschap en het type financiële bijdrage – meerjarig ongeoormerkt, of anders. We onderzoeken in datzelfde gesprek andere vormen van samenwerking , bijvoorbeeld in de vorm van adviezen, het inzetten van gastdocenten uit jullie organisatie, hulp bij het vinden van gastdocenten, gastlessen op locatie faciliteren of in het alumninetwerk.

4. 4.

We gaan een samenwerkingsovereenkomst aan en leggen onze zakelijke afspraken met elkaar vast.

5. 5.

De activiteiten worden gepland en je krijgt een vaste contactpersoon.

Samen in de spotlight

De magische momenten in onze samenwerking brengen we graag op een mooie manier onder de aandacht. Hier vinden we samen een passende manier voor.

Veel gestelde vragen

• Wat levert onze bijdrage op?

Een aantoonbaar betere samenleving met gemotiveerde jongeren. Het leidt tot begrip en bewondering voor leerlingen in onze programma’s, wat ook sociale cohesie bevordert. Je neemt deel aan ons tweejaarlijkse Horizon-evenement. Ook wordt je fonds vermeld in onze uitingen.

Hoe weet ik of IMC Weekendschool een betrouwbaar goed doel is?

Sinds 1998 hebben we met met duizenden gastdocenten en bedrijven zeer goede, wetenschappelijk onderbouwde resultaten behaald. IMC Weekendschool voldoet daarnaast aan de voorwaarden die gesteld worden door de overheid (ANBI), toezichthouder (CBF) en brancheorganisatie (Goede Doelen Nederland).

Hoe wordt IMC Weekendschool gefinancierd?

Stichting IMC Weekendschool wordt gefinancierd door bedrijven en fondsen en door bijdragen van lokale overheden, fondsen, bedrijven, loterijen, en particulieren. Wij ontvangen als stichting geen enkele structurele overheidsfinanciering. Daarom zijn we elk jaar opnieuw afhankelijk van bedrijven, fondsen, particulieren en gemeentes die in onze missie geloven.

Steun ons en onze impact
we vertellen graag over de mogelijkheden.

Patricia van den Broek profielfoto

Steun ons en onze impact
we vertellen graag over de mogelijkheden.

Patricia van den Broek Manager Fondsenwerving 06 50231571

Stuur een e-mail