Home Regels en gedragscodes

Regels en gedragscodes

We waarborgen en bewaken de kwaliteit, integriteit en effectiviteit van ons werk met regels en codes, zowel binnen onze organisatie als in de samenwerkingen met partners en stakeholders.

Klachtenregeling

Bij IMC Weekendschool zijn veel stakeholders betrokken; samenwerkingspartners, vrijwilligers, leerlingen, alumni en ouders. We vinden het belangrijk dat alle betrokkenen tevreden zijn over de samenwerking met ons. Als bepaalde dingen niet lopen zoals verwacht, is het belangrijk dat daar de juiste aandacht aan wordt besteed. Hier hebben we een klachtenregeling voor ingericht.

Gedragscodes

Een veilige fysieke en sociale omgeving voor leerlingen, medewerkers en vrijwilligers, vinden wij erg belangrijk. Daartoe heeft IMC Weekendschool een aantal gedragsregels opgesteld, waarin is bepaald wat wel en niet gewenst is in de omgang tussen kinderen, ouders/verzorgers, collega’s en andere betrokkenen. Deze regels dragen bij aan een open, transparante en veilige omgeving voor leerlingen én medewerkers. Deze gedragscode vormt een aanvulling op het Wetboek van Strafrecht.

Integriteitsbeleid

Integriteit is een kernwaarde binnen onze organisatie. Hoe wij omgaan met Integriteit is vastgelegd in het Integriteitsbeleid. Dit beleid is gericht op het creëren van een veilige werkomgeving waarin iedereen elkaar kan aanspreken op niet-integer gedrag. We streven naar een cultuur waarin integriteitskwesties worden voorkomen.

Schoolveiligheidsplan

De veiligheid van de kinderen en jongeren waarmee we werken staat altijd op de eerste plaats. Ons veiligheidsbeleid waarborgt die veiligheid in de breedste zin van het woord, de wettelijke verplichtingen en protocollen – die al onze medewerkers kennen – vormen daaronder het fundament.

Privacyverklaring

Op alle activiteiten van IMC Weekendschool is onze privacyverklaring van toepassing. We gaan altijd zorgvuldig om met (de opslag van) persoonsgegevens. In onze privacyverklaring staat waar we welke persoonsgegevens voor gebruiken.