Home Over ons Conceptbegeleiding

Conceptbegeleiding

Conceptbegeleiders actualiseren het curriculum en houden onze onderwijsmaterialen actueel. Ze zorgen voor de opleiding van onze coördinatoren en begeleiden hen on the job.

Ontwikkeling

Dankzij onze conceptbegeleiders staan coördinatoren en gastdocenten elke dag goed voorbereid voor de klas. Als de lessen met de gastdocenten goed zijn vormgegeven, slaan vonken over en gaan jongeren nadenken over later. Onze conceptbegeleiders bedenken de buitenwereld niet zelf, maar zorgen ervoor dat de coördinatoren steeds op actuele wijze samen met de gastdocenten ToekomstExpeditie vorm kunnen geven.

Kwaliteitsbewaking

De kwaliteit van de lessen is van het allergrootste belang – de afdeling conceptbegeleiding bewaakt en garandeert die. Conceptbegeleiders zorgen er, samen met de regiocoördinatoren, voor dat de juiste mensen worden aangetrokken, dat ze over de goede materialen beschikken en dat ze worden begeleid bij het uitvoeren van hun taken.

Opleiding

Conceptbegeleiding biedt een opleiding die nergens anders wordt gegeven: de opleiding tot coördinator van IMC Weekendschool. Onze conceptbegeleiders verzorgen de inwerktrajecten en trainingen voor coördinatoren, klassendocenten, leerkrachten en vestigingsteams. Daarnaast coachen ze on the job en voeren ze praktijkobservaties en assessments uit om de kwaliteit van ons onderwijs te waarborgen. Daarnaast werkt conceptbegeleiding graag samen met onderwijsinstituten voor specifieke opleidingsonderdelen.