Home Doe mee Particulier Periodiek schenken

Periodiek schenken

Periodiek schenken is eenvoudig en voordelig. Door jouw gift vast te leggen voor minimaal vijf jaar, wordt het volledig aftrekbaar. Hiermee ondersteun je niet alleen onze missie maar maak je ook een impact die verder reikt dan financiën; je creëert kansen voor jongeren om hun volle potentieel te benutten.

Leerling krijgt gastles van het Ricciotti Ensemble

Draag bij aan kansengelijkheid

Periodiek schenkingsformulier

Vragen? Neem contact op.

Patricia van den Broek Manager Fondsenwerving E-mail

Stappen om de overeenkomst te regelen

1. 1.

Download het deels ingevulde officiële belastingdienstformulier “Overeenkomst – Periodieke gift in geld – Stichting IMC Weekendschool”.

2. 2.

Vul de velden bij blok 1, 2, 3, 5 en 6 digitaal in of print het uit en doe dit handmatig.

3. 3.

Print de overeenkomst uit en onderteken beide formulieren.

4. 4.

Stuur beide overeenkomsten getekend via de post naar ons hoofdkantoor.

5. 5.

Wij vullen de overeenkomst verder in, ondertekenen deze en sturen deze terug naar jou.

6. 6.

Deze overeenkomst kun je vervolgens gebruiken bij de aangifte van je inkomstenbelasting.

Hoofdkantoor en postadres

Stichting IMC Weekendschool
WTC Amsterdam
Toren 5, 7e verdieping
Strawinskylaan 719
1077 XX Amsterdam

Veel gestelde vragen

• Wat is het RSIN / fiscaal nummer dat ik nodig heb voor mijn belastingaangifte?

Stichting Vrienden van IMC Weekendschool

RSIN 809976687

Kan ik een maandelijkse donatie omzetten naar een periodieke schenking?

Ja, je kunt je maandelijkse donatie gemakkelijk omzetten in een periodieke schenking. Vul het formulier in, voeg een los briefje met notitie toe waaruit blijkt de schenking in plaats van je maandelijkse donatie komt, en stuur dit samen op.

Wat is het minimum- en maximumbedrag?

Het minimumbedrag dat wij hanteren is € 100 per jaar. Het wettelijke maximumbedrag is € 250.000 per jaar.

Zijn eerdere donaties aftrekbaar?

Nee, donaties die je hebt gedaan vóór het sluiten van de overeenkomst tellen niet mee als periodieke schenking.

Moet ik na 5 jaar weer een nieuwe overeenkomst aanvragen?

Je overeenkomst vervalt automatisch na 5 jaar, zoals aangegeven in de overeenkomst zelf. Tegen het einde van deze termijn nemen wij contact met je op om te informeren of je interesse hebt om een nieuwe overeenkomst aan te gaan.

Kan ik de overeenkomst eerder beëindigen?

In principe is tussentijdse beëindiging niet mogelijk. Mocht je toch besluiten de overeenkomst eerder te beëindigen, dan dien je dit te melden bij de Belastingdienst. Zij bepalen de gevolgen voor de belastingaftrek van jouw schenking. Uitzonderingen op het eerder beëindigen van de overeenkomst kunnen plaatsvinden bij overlijden van de schenker en/of partner, verlies van werk, arbeidsongeschiktheid, of het vervallen van de ANBI-status van IMC Weekendschool.

Hoe weet ik dat mijn periodieke schenking goed wordt besteed?

We zijn transparant over onze financiën en houden je op de hoogte van de impact van jouw bijdrage. In jaarverslagen, nieuwsbrieven, op onze website en sociale kanalen laten we zien hoe wij samen verschil maken.

Steun ons en onze impact
we vertellen graag over de mogelijkheden.

Patricia van den Broek profielfoto

Steun ons en onze impact
we vertellen graag over de mogelijkheden.

Patricia van den Broek Manager Fondsenwerving 06 50231571

Stuur een e-mail