Eerste lichting alumni slaagt voor Bovenbouw programma

Trotse jongeren, ouders, begeleiders en gastdocenten! Elf alumni ontvingen hun certificaat na het afronden van het Bovenbouw programma, voorheen de Honours Academy, van IMC Weekendschool. Met indrukwekkende presentaties vertelden de jongeren over hun persoonlijke groei tijdens dit programma. Ook gaven zij aan in welke richting ze hun opleiding willen vervolgen.

Het kiezen van een vervolgopleiding, het ontdekken van je kwaliteiten en valkuilen, reflectie kunnen toepassen op jezelf, feedback geven op anderen, uit je comfortzone stappen en doorzetten, zijn allemaal thema’s die tijdens dit programma aan bod komen. De ontmoetingen met rolmodellen zoals CEO Hajir Hajji van Action of CEO Rochdi Darrazi van Boldking bleken een bron van inspiratie en motivatie. Veel indruk heeft ook de workshop van de Koninklijke Landmacht gemaakt. Grenzen verleggen, doorzettingsvermogen en ontdekken dat je soms verder kan gaan dan je zelf denkt, waren inzichten die terugkeerden in de verhalen van de elf jongeren. Zij ontvingen hun certificaat uit handen van Leonie de Lorijn van IMC Weekendschool, de stuwende kracht achter het Bovenbouw programma, voorheen de Honours Academy.

Het Bovenbouw programma is een intensief programma speciaal samengesteld voor onze ambitieuze alumni (oud-leerlingen) in de leeftijd van 16 tot en met 18 jaar, met speciale aandacht voor het kiezen van een vervolgopleiding. De opleiding brengt je in contact met bijzondere mensen, bedrijven en plekken uit verschillende sectoren van de samenleving.

Wervingsfilmpje gemaakt door TBWA\NEBOKO