Twee weken lang nieuwe ervaringen opdoen tijdens de Summer School

Afgelopen week kwam de Summer School op zijn eind. Op maar liefst 10 locaties door het land werd er, gedurende 2 weken tijdens dit speciale zomerprogramma extra aandacht besteed aan natuur, kunst & cultuur en sport & spel.

Dat betekende veel ontdekken, lekker naar buiten, klimmen in het Klimbos, op bezoek in het Discovery Museum in Kerkrade, in de voetsporen van Frans Hals in het Frans Hals Museum in Haarlem of dansen tot je niet meer kan tijdens de feestelijke Musical Tour in openluchttheater Cabrio in Soest.

Naast ontdekken en leren was er veel ruimte voor ontspanning en plezier. De zomervakantie is voor nieuwkomers jongeren soms een lange periode waarin verveling of stilstand in hun ontwikkeling kan plaatsvinden. Dankzij de Summer School kregen zij toch de mogelijkheid om te leren en konden zij nieuwe ervaringen opdoen.

De Summer School wordt gesponsord door Ahold Delhaize

De ontwikkeling van jonge mensen is heel belangrijk; zij zijn de toekomst en daar moeten we in investeren. Ahold Delhaize ondersteunt IMC Weekendschool om jonge mensen nét dat extra zetje in de rug te geven met aanvullend inspirerend onderwijs. Onder andere op het gebied van algemene kennis, persoonlijke ontwikkeling, cultuur en sport.

Deze zomer zet Ahold Delhaize, naast de jaarlijkse ondersteuning, een extra tandje bij om de leerachterstanden door COVID-19 op een positieve manier aan te pakken. Het bedrijf is hoofdsponsor van de Summer School van IMC Weekendschool.

‘Ik ben er trots op dat we nu ook in de zomervakantie extra hulp bieden aan deze generatie van de toekomst. De leerachterstanden zijn natuurlijk niet in een keer opgelost, maar we hopen dat deze zomerscholen zorgen voor nieuwe energie en enthousiasme.’
Frans Muller CEO Ahold Delhaize