Home Over ons

Over ons

IMC Weekendschool laat jongeren met ToekomstExpeditie nu al zien waar ze later toe in staat zijn. We bieden hen een ongeëvenaard sterke sociale omgeving waarin ze hun toekomstplannen en levensvaardigheden optimaal tot bloei kunnen laten komen. Zo bereiden jongeren zich gezamenlijk voor om na school gemotiveerd de samenleving in te stappen.

Nieuws

We laten elke week duizenden vonken overslaan. Lees alles over deze magische momenten.

Ontstaan

Van één klas met dertig kinderen in Amsterdam Zuidoost naar duizenden leerlingen per week in heel Nederland.

Organisatie

Sinds 1998 creëert IMC Weekendschool kansen voor jongeren op plekken waar dit het hardst nodig is.

Locaties

We maken ToekomstExpeditie voor zoveel mogelijk kinderen bereikbaar door stap voor stap basisscholen in ons onderwijsconcept mee te nemen.

Onderzoek

Ons onderwijsconcept werkt. We ondervinden het niet alleen – we laten de effecten ervan ook onderzoeken door ons R&D team en externe onderzoekers.

Conceptbegeleiding

Elke week maken we toekomst op weekendscholen, basisscholen en nieuwkomer in heel Nederland met ons onderwijsconcept ToekomstExpeditie. De afdeling conceptbegeleiding zorgt ervoor dat gastdocenten en coördinatoren optimaal voorbereid zijn op hun taak.

Partners

We bestaan dankzij onze maatschappelijke partners die financieel en met kennis en ervaring bijdragen aan onze beweging.

Vacatures

We zijn altijd op zoek naar gedreven collega’s. Je bent van harte welkom voor een kennismakingsgesprek.