Met dit inleidend filmpje van CEO Ahold Delhaize Frans Muller is de Stichting IMC Weekendschool zomerchallenge van start gegaan. De challenge voor onze leerlingen en oud-leerlingen (alumni ) in het kader van het vak ‘ondernemen’ luidt:
‘Bedenk een manier waarop jongeren tussen de 10 en 15 jaar gezond of gezonder willen gaan eten. En overtuig Ahold Delhaize waarom jouw plan het beste is.’
Aan onze leerlingen en alumni de taak om in een filmpje van één minuut hun plan te pitchen. In hun plan moeten ze rekening houden met onderdelen als: voor welke doelgroep is het bedoeld, is het plan ook uit te voeren en hoe heeft een bedrijf als Ahold Delhaize er baat bij (bijvoorbeeld door meer omzet of meer mensen naar de winkel)? Tot 25 september kunnen de plannen worden ingediend. De winnaar mag een dag op pad in het bedrijf om te kijken hoe zijn of haar plan het beste kan worden uitgevoerd.
Ahold Delhaize is partner van Stichting IMC Weekendschool. In het kader van toekomstbestendig ondernemen worden lessen ontwikkeld voor onze programma’s. De zomerchallenge is hier een voorbeeld van.