TBI sluit maatschappelijk partnerschap met IMC Weekendschool

Techniek, Bouw en Infra (TBI) gaat de komende jaren een samenwerking aan met IMC Weekendschool! IMC Weekendschool zet zich in voor nieuwsgierige jongeren in de leeftijd van 10 tot 14 jaar uit achterstandswijken in Nederland. Iedere zondag krijgen zij les over diverse beroepsgroepen. Door deze lessen verbreden ze hun maatschappelijk blikveld, ontdekken ze waar hun talenten en interesses liggen en verbeteren ze vaardigheden zoals samenwerken en onderzoeken. Dit biedt hen toekomstperspectief. Ze leren niet ‘voor later’ maar leren wat ‘later’ is.

Een klas adopteren

TBI is een groep van ondernemingen die onze leefomgeving op een duurzame manier vernieuwt, inricht en onderhoudt. TBI adopteert een klas van de weekendschool vestiging in Rotterdam Delfshaven en wil zich daarnaast inzetten om deze leerlingen jaarlijks het vak ‘Bouwkunde & Techniek’ te geven. Deze nieuwe samenwerking past goed bij de doelstellingen van TBI waar onder andere educatie een belangrijke rol speelt. Tevens onderstrepen we hiermee onze betrokkenheid bij onze directe werkomgeving én onze maatschappelijke verantwoordelijkheid.