Home Doe mee Vrijwilliger Aanmeldformulier

Samen maken we toekomst

Je kunt ons in heel Nederland op veel verschillende manieren helpen, laten we samen kijken wat je kan doen.

Heb jij een beroep dat aansluit bij de vakken van ons curriculum en wil je leerlingen inspireren als gastdocent? Word je liever begeleider of mentor? Ben je fotograaf en wil je graag onze lessen op beeld vastleggen? Ben je ervaren en geïnteresseerd in het doen van wetenschappelijk onderzoek?

Je kunt op veel manieren een belangrijke bijdrage leveren met jouw tijd die je aan de leerlingen en onze organisatie wilt geven.

Ja, ik help graag!

Hoe gaan we om met je gegevens?

IMC Weekendschool gaat zorgvuldig om met je persoonsgegevens. Wij gebruiken deze gegevens om contact op te nemen. Als je ‘magische momenten’ hebt aangevinkt, ontvang je onze nieuwsbrief. Bekijk voor een uitgebreide uitleg onze Privacyverklaring.

Wil je de gegevens die wij hebben vastgelegd wijzigen, of heb je vragen? Neem dan contact op met ons team via info@weekendschool.nl.

Ik ben jonger dan 30 jaar

Nog geen 30 jaar? Dan kun je in aanmerking komen voor een Europass certificaat en waardebon van 100 euro als onderdeel van het maatschappelijke diensttijd programma IMCoach

Veel gestelde vragen

• Hoe vaak geef ik les als gastdocent?

De meeste gastdocenten geven één keer les tijdens een vak. Maar bij sommige vakken wordt er toegewerkt naar een eindproduct (denk aan een voorstelling bij het vak Theater, of  het maken van een tijdschrift). Dan is het heel fijn als gastdocenten meerdere lessen beschikbaar zijn.

Er zijn meerdere scholen in de regio waar dezelfde vakken worden gegeven. We overleggen graag met je of je je daar ook voor in wilt zetten.

Hoeveel tijd kost vrijwilligerswerk?

Zoveel je wilt. We kijken samen of je af en toe of regelmatig wilt helpen.

Heb ik als gastdocent een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) nodig?

Als je een keer een gastles komt geven heb je geen VOG nodig. Kom je vaker, dan helpen we je een gratis VOG aan te vragen.