Mexicaanse zusterschool Mundo de Talentos bestaat 5 jaar

31 jan 2024

Vijf jaar geleden richtte Eleni Asimakopoulos, oud-medewerker van IMC Weekendschool en Laura Baas, de Mexicaanse zusterschool Mundo de Talentos op. Onlangs vierden zij hun vijfjarig jubileum; een moment om terug te kijken met leerlingen, alumni, families, partners en collega's. Vol trots.

Het was feest in het zuiden van Mexico: Mundo de Talentos, de zusterschool van IMC Weekendschool, vierde haar vijfjarige jubileum in San Cristóbal de Las Casas, Chiapas.

Mundo de Talentos startte in 2019 als een initiatief van Eleni Asimakopoulos, voormalig werknemer van IMC Weekendschool en strategisch directeur van Mundo de Talentos, en Laura Baas, algemeen directeur van Mundo de Talentos. Een bijzondere gebeurtenis voor het weekendschoolnetwerk; Mundo de Talentos de eerste zusterschool op het Latijns-Amerikaanse continent.

‘Mundo de Talentos is trots om onderdeel te zijn van het Global Network van IMC Weekendschool en bedankt iedereen die heeft bijgedragen aan het succes van de eerste vijf jaar!’
Eleni Asimakopoulos Strategisch Directeur

Tijdens de feestelijke viering op 27 januari 2024 keken (oud)leerlingen en hun families, gastdocenten en het toegewijde team van Mundo de Talentos terug op vijf jaar inspirerende lessen en activiteiten. Ook hier staat de beroeps- en toekomstoriëntatie van schoolgaande kinderen centraal.

In de afgelopen vijf jaar konden 670 kinderen van publieke basisscholen in Chiapas en Oaxaca deelnemen aan het programma van Mundo de Talentos. Dit alles dankzij een netwerk van betrokken partners en gepassioneerde professionals. Drie generaties studeerden af. Met het vertrouwen en de steun van partner Hotel con Corazón kon in 2023 de tweede vestiging in Oaxaca Stad geopend worden.

De speeches van Eleni en Laura illustreerden het avontuur dat in 2019 begon en de enorme impact die dit project gedurende de afgelopen jaren heeft gehad. Verschillende alumni betraden het podium om het publiek toe te spreken. Hiernaast begeleidden de alumni activiteiten tijdens de viering.

Mundo de Talentos heeft in de afgelopen jaren een betrokken gemeenschap opgebouwd binnen en buiten Mexico. Ze kijken ernaar uit om door te bouwen in de toekomst, ook buiten Chiapas en Oaxaca. Het team, even gemotiveerd als vijf jaar geleden, blijf speciale momenten voor hun leerlingen creëren zodat zij hun geïnspireerd hun eigen toekomstpad kunnen volgen.

Er wordt teruggekeken op een bijzondere en feestelijke jubileumviering.

Wil jij het jaarverslag van Mundo de Talentos lezen? Deze kan je opvragen door te mailen naar communicatie@weekendschool.nl