Leerlingen bezoeken STMPD Recording studios en maken eigen nummer

Dé muziekstudio STMPD Recording studios (van Martin Garrix) bezoeken en werken aan je eigen nummer?

Voor de leerlingen van IMC Weekendschool Amsterdam Noord werd deze droom werkelijkheid. Zij bezochten voor het vak ‘Muziekproductie’ de STMPD Recording studio, Martin Garrix ’s eigen studio. Waar artiesten en producers vanuit de hele wereld naartoe komen om muziek te maken en te produceren.

Onder leiding van professioneel songwriters & producer Léon Paul Palmen (Palm Trees) en Haris werken de leerlingen aan het eigen nummer ‘Vriendschap Is Onmisbaar’. In drie lessen werken de leerlingen toe naar de release van hun eigen song.

Léon Paul Palmen en Haris blijken niet zomaar een naam. Beide zijn prijswinnende songwriters en producers die met artiesten als Martin Garrix, Lucas & Steve, Frenna, Kraantje Pappie, Suzan & Freek, Martin Garrix en S10 hebben gewerkt. Dat moeten de leerlingen ook kunnen! Teksten worden ingezongen, een refrein wordt gemaakt, leerlingen staan met koptelefoon in de studio en nemen hun lyrics op en zelfs Juf zingt een prachtig Arabische tekst. Andere leerlingen zitten geconcentreerd achter ‘de keys’.

‘Dit is zo cool! Dit is precies zoals het in films gebeurt.’
Leerling als hij ziet dat ze via de mic’s in de studio met elkaar kunnen praten

Tomas Luyke (marketing en commerce manager – ADA / Warner Music) neemt de leerlingen ondertussen mee in de wereld van marketing en branding van muziek. Want een liedje zonder cover? Dat wordt natuurlijk niets. Studiomanager Roel Verberk laat de leerlingen de mogelijkheden van de verschillende studio’s zien. Leerlingen: ‘Is Martin Garrix hier nu? En ‘Spreek u hem vaak?’ Roel duidelijk: ‘Ja zeker, hij is mijn baas.’

Het eindresultaat van het liedje: Vriendschap Is Onmisbaar is vandaag gepresenteerd aan de A&R Manager van Sony Music. Sony Music was unaniem: het nummer was super goed en ze boorden er een belangrijk thema mee aan. Na een rondleiding door het pand – “Wat, maar heeft Boef óók op deze bank gezeten?!’ – was het tijd voor (kinder)champagne om te vieren dat het nummer nu echt te streamen is via Spotify.

Heel veel dank aan alle betrokkenen:

STMPD (stmpdstudios.com)
Bobby Sukhraj (@bobbysukhraj) van Houston Comma: HOUSTON COMMA (@houstoncomma)
Producers: Léon Paul Palmen (@leonpaulmusic) en Haris (@harissongs).
Songwriter ADRIAAN PERSONS (@adriaanpersons)
Tomas Luyke (Warner Music / ADA)
Bo Plantinga ( VP of Data Continental Europe en Afrixa)
en Dave Beijleveld, Eros Contreras en Kim Hoekema van Sony Music.