Home Doe mee Particulier

Particulier

Ons bestaan hangt af van de financiële steun van bedrijven, fondsen en particuliere donateurs. IMC Weekendschool biedt de unieke kans om directe impact te maken op de levens van jonge mensen. Wij zijn een stichting met een ANBI-status, hebben een CBF-keurmerk en zijn aangesloten bij Goede Doelen Nederland.

Leerling houdt vrolijk het behaalde diploma vast tijdens diplomering in Rotterdam Zuid

Geef aan kansengelijkheid

Vragen? Neem contact op.

Patricia van den Broek Manager Fondsenwerving E-mail

Samen maken we toekomst

Met jouw steun trekken we kansen gelijk voor jongeren uit wijken waar dat het hardst nodig is. Want elke jongere heeft een ongepolijst verlangen om iemand te zijn in de wereld. In onze aanpak voeden we dat verlangen zo rijk mogelijk door jongeren de kans te bieden dingen te proberen, lef te kweken, levenswijsheid op te doen en fouten te maken. Zo creëren we de voorwaarden waaronder jongeren hun intrinsieke motivatie ontdekken en werken aan hun sociaal-emotionele ontwikkeling. Doe je mee? Dat kan op verschillende manieren. Je kunt ons eenmalig of maandelijks ondersteunen met een donatie. Mocht je een groter bedrag willen schenken of nalaten, dan plannen we graag een persoonlijk gesprek met je in.

• Duizenden jongeren volgen elke week kosteloos motivatiegericht onderwijs
  • Onze programma’s bevorderen kansengelijkheid
  • Onze benadering is wetenschappelijk bewezen en wordt veelvuldig onderzocht
  • We zijn als enige stichting, die zicht richt op aanvullend onderwijs aangesloten bij brancheorganisatie Goede Doelen Nederland
  • We beschikken over een ANBI-status en CBF keurmerk
  • Een donatie aan ons is in veel gevallen aftrekbaar van de belasting

Inspirerende voorbeelden

Nalaten

Anoniem

Door IMC Weekendschool op te nemen in je testament zorg je ervoor dat je bijdraagt aan kansengelijkheid voor de volgende generatie.

Periodiek

Anoniem

Met een schenkingsovereenkomst van minimaal 5 jaar is je gift vaak volledig aftrekbaar. We stellen deze graag voor je op.

Maandelijks

Willy Hubers

Door net als Willy Hubers met een maandelijkse bijdrage kansengelijkheid mogelijk te maken.

Cadeau

Job Cohen

In plaats van een afscheids-, welkomst- of verjaardagscadeau is het veel mooier om geld in te zamelen voor kansengelijkheid.

Adopteer

Bob Vlake

Met zijn persoonlijke foundation heeft Bob Vlake één klas van 20 leerlingen geadopteerd gedurende 3 jaar.

Evenement

Lions Crailo

Onze locatie in Hilversum wordt mogelijk gemaakt door het jaarlijkse LCC Charity Golf Tournament en de aansluitende veiling.

Andere manieren

Vele personen

We worden op vele andere manieren mogelijk gemaakt . Heb je andere ideeën dan gaan we graag in gesprek.

Veel gestelde vragen

• Hoe weet ik of IMC Weekendschool een betrouwbaar goed doel is?

Sinds 1998 hebben we met met duizenden gastdocenten en bedrijven zeer goede, wetenschappelijk onderbouwde resultaten behaald. IMC Weekendschool voldoet daarnaast aan de voorwaarden die gesteld worden door de overheid (ANBI), toezichthouder (CBF) en brancheorganisatie (Goede Doelen Nederland).

Hoe wordt IMC Weekendschool gefinancierd?

Stichting IMC Weekendschool wordt gefinancierd door bedrijven en fondsen en door bijdragen van lokale overheden, fondsen, bedrijven, loterijen, en particulieren. Wij ontvangen als stichting geen enkele structurele overheidsfinanciering. Daarom zijn we elk jaar opnieuw afhankelijk van bedrijven, fondsen, particulieren en gemeentes die in onze missie geloven.

Hebben jullie promotiemateriaal voor mijn actie?

We hebben banners, flyers, en ander promotiemateriaal beschikbaar. We denken graag mee wat bij jouw actie de beste materialen zijn. Neem hiervoor contact op met communicatie@weekendschool.nl

Is mijn gift aftrekbaar van de belasting?

Ja, want IMC Weekendschool heeft een ANBI-status. Hoe groot de belastingaftrek is, hangt af van het type gift. Dit zegt de Belastingdienst daarover:

Belastingdienst giften particulieren
    Belastingdienst giften bedrijven
    Belastingdienst periodieke gift

Hoe kan ik IMC Weekendschool in mijn testament opnemen?

Wil je een geldbedrag of een bepaald goed (bijvoorbeeld een huis) nalaten? Dan kun je dat tijdens het opstellen van je testament regelen. We stemmen dit graag met je af.

Steun ons en onze impact
we vertellen graag over de mogelijkheden.

Patricia van den Broek profielfoto

Steun ons en onze impact
we vertellen graag over de mogelijkheden.

Patricia van den Broek Manager Fondsenwerving 06 50231571

Stuur een e-mail