Home Doe mee Bedrijf

Bedrijf

Elk modern bedrijf wil maatschappelijke impact maken. Nergens is die impact zo direct en levensveranderend als bij ons. Een investering in IMC Weekendschool betaalt zich vele malen terug. Sta er eens bij stil wat gemotiveerde jongeren de maatschappij opleveren. Wij zetten die motivatie ‘aan’.

Leerlingen presenteren duurzaamheidstips voor klanten van IKEA

Vragen? Neem contact op.

Patricia van den Broek Manager Fondsenwerving E-mail

Samen maken we toekomst

Financiële steun is onmisbaar voor IMC Weekendschool. Zonder financiële partners kunnen wij onze programma’s niet uitvoeren. Wij bouwen met onze partners aan de toekomst van IMC Weekendschool en zo aan de toekomst van onze leerlingen. Als partner krijg je ook de mogelijkheid om, passend binnen ons curriculum, medewerkers uit je organisatie gastdocent te laten zijn. Zo draag je ook inhoudelijk bij en ervaren je collega’s hoe jongeren geïnspireerd raken als ze meegenomen worden in de wereld van jullie werk en dat ook mogen ervaren. Ook op andere immateriële wijze bijdragen aan IMC Weekendschool kan, daarover gaan we graag met je in gesprek.

• Elke euro draagt direct bij aan een gemotiveerde nieuwe generatie – en daarmee aan een stevige samenleving
  • Je bedrijf draagt bij aan kansengelijkheid
  • Onze alumni in een van de Nieuwe Generatie Panels denken graag mee over vraagstukken in je organisatie
  • Je bent van harte welkom op ons tweejaarlijkse evenement Horizon om kennis te maken met de nieuwe generatie
  • Ook immaterieel bijdragen is een aanwinst voor je organisatie én voor de jongeren van IMC Weekendschool.

Inspirerende voorbeelden

Salesforce

Salesforce ondersteunt het programma op basisscholen.

Regio

ASML

ASML ondersteund ons programma op basisscholen in Noord-Brabant.

Kearney

Kearney maakt onze locatie in Amsterdam West mogelijk en adviseert en begeleidt ons bij doorontwikkelingen.

Klas

TBI

TBI heeft een klas geadopteerd in Rotterdam en verzorgt daarnaast jaarlijks gastlessen.

Vak

Stibbe

Al jaren is onze partner Stibbe in Amsterdam betrokken bij het vak Recht.

Les

Shipping Company Groningen

Tijdens het vak Logistiek & Transport organiseert onze partner Shipping Company Groningen een bezoek aan een scheepswerf.

Andere manieren

Vele bedrijven

We worden op vele andere manieren mogelijk gemaakt en werken op vele manieren samen. Heb je een idee dan gaan we graag in gesprek.

Stappen tot een financieel partnerschap

1. 1.

We hebben contact per e-mail of telefoon.

2. 2.

We plannen een kennismakingsgesprek.

3. 3.

We bespreken de vorm van het partnerschap en het type financiële bijdrage – meerjarig ongeoormerkt, of anders. We onderzoeken in datzelfde gesprek andere vormen van samenwerking , bijvoorbeeld in de vorm van adviezen, het inzetten van gastdocenten uit jullie organisatie, hulp bij het vinden van gastdocenten, gastlessen op locatie faciliteren of in het alumninetwerk.

4. 4.

We gaan een samenwerkingsovereenkomst aan en leggen onze zakelijke afspraken met elkaar vast.

5. 5.

De activiteiten worden gepland en je krijgt een vaste contactpersoon.

Samen in de spotlight

De magische momenten in onze samenwerking brengen we graag op een mooie manier onder de aandacht. Hier vinden we samen een passende manier voor.

Hoofd partners

Veel gestelde vragen

• Kunnen onze medewerkers meedoen?

We hebben altijd goede gastdocenten nodig. In een financieel partnerschap kunnen medewerkers daarom zeker ook lessen geven, als die passen binnen het curriculum. Medewerkers kunnen zich ook anders inzetten, bijvoorbeeld als vrijwilliger, mentor, adviseur, of door mee te helpen bij een evenement.

Wat levert het mijn bedrijf op?

Een aantoonbaar betere samenleving met gemotiveerde jongeren. Uit ervaring weten we dat onze samenwerking bij partners leidt tot veel enthousiasme bij (nieuwe) medewerkers. Het leidt tot begrip en bewondering voor leerlingen in onze programma’s, wat ook sociale cohesie bevordert. Je neemt deel aan ons tweejaarlijkse Horizon-evenement. Ook wordt je bedrijf vermeld in onze uitingen.

Hoe weet ik of IMC Weekendschool een betrouwbaar goed doel is?

Sinds 1998 hebben we met met duizenden gastdocenten en bedrijven zeer goede, wetenschappelijk onderbouwde resultaten behaald. IMC Weekendschool voldoet daarnaast aan de voorwaarden die gesteld worden door de overheid (ANBI), toezichthouder (CBF) en brancheorganisatie (Goede Doelen Nederland).

Hoe wordt IMC Weekendschool gefinancierd?

Stichting IMC Weekendschool wordt gefinancierd door bedrijven en fondsen en door bijdragen van lokale overheden, fondsen, bedrijven, loterijen, en particulieren. Wij ontvangen als stichting geen enkele structurele overheidsfinanciering. Daarom zijn we elk jaar opnieuw afhankelijk van bedrijven, fondsen, particulieren en gemeentes die in onze missie geloven.

Kan ik als bedrijf ook alleen financieel steunen?

Ja, dat kan! Elke bijdrage is van harte welkom. Bij een klein bedrag volstaat het donatieformulier. Wil je een groter bedrag, of voor meerdere jaren bijdragen? Neem dan contact op met onze afdeling Fondsenwerving, dat kan onderaan deze pagina.

Is mijn gift aftrekbaar van de belasting?

Ja, want IMC Weekendschool heeft een ANBI-status. Hoe groot de belastingaftrek is, hangt af van het type gift. Dit zegt de Belastingdienst daarover:

Belastingdienst giften particulieren
    Belastingdienst giften bedrijven
    Belastingdienst periodieke gift

Steun ons en onze impact
we vertellen graag over de mogelijkheden.

Patricia van den Broek profielfoto

Steun ons en onze impact
we vertellen graag over de mogelijkheden.

Patricia van den Broek Manager Fondsenwerving 06 50231571

Stuur een e-mail