Masterclass

Depois do Silêncio (After the Silence)

Samen met drie actrices onderzoekt associate artist Christiane Jatahy in haar unieke beeldtaal de gevolgen van het gewelddadige verleden en de realiteit van vandaag de dag in Brazilië.

8 juni 2024

18:15u - 21:45u

Evenement

Doelgroep

Scholier, Student, Werkend

Voor wie

Landelijk

Leeftijd

16+

Nes 63, 1012 KD Amsterdam, Frascati - Zaal 1

Aanmelden voor

7 juni 2024

Max. deelnemers

Candice Lepelblad Programma medewerker 0652850880

De voorstelling After the Silence gaat in op het slavernijverleden in Brazilië waarin Christiane Jatahy de link legt met vandaag en inzoomt op de enorme impact ervan op de wereld waarin we leven, op het persoonlijke leven van vele miljoenen inwoners van deze planeet die niet geworteld zijn in de geschiedenis, op hun zoektocht naar een territorium - in de meest concrete betekenis van een land, maar ook in de breedste definitie van een identiteit, als een persoon, een gemeenschap, een cultuur. Een multidisciplinaire voorstelling waarin theater, dans, film en muziek samenkomt.

Meet & Greet met Christiane Jatahy:

Tijdens deze exclusieve sessie zullen jullie de gelegenheid hebben om Christiane Jatahy, onze associate artist van dit jaar, persoonlijk te ontmoeten en met haar in gesprek te gaan. Dit is een unieke kans om meer te weten te komen over haar artistieke visie, inspiraties en het creatieve proces achter "Depois do Silêncio".

Het Holland Festival is het grootste internationale podiumkunstenfestival van Nederland en een van de oudste festivals in Europa. Het in 1947 opgerichte Holland Festival viert in 2024 zijn 77-jarig bestaan.

Het festival vindt ieder jaar in juni, in en om Amsterdam plaats op verschillende locaties, binnen en buiten, grootschalig en intiem, online en offline.

Voor wie?

Depois do silêncio ('Na de stilte') is de kans op verandering, de kiemen van een revolutie. Dit is voor alumni die zich willen laten inspireren door een bijzonder verhaal dat zich afspeelt in Brazilië.

Heb jij interesse in theater, dans, zang, geschiedenis en cultuur? Dan mag je deze voorstelling niet missen. Duik in de wereld bewogen geschiedenis van Brazilië en ontdek wat de impact van de slavernijperiode op het hedendaags Brazilië is, gezien door de lens van kunst.

Vragen? Neem contact op.

Candice Lepelblad Programma medewerker 0652850880

8 juni 2024

18:15u - 21:45u

Evenement

Doelgroep

Scholier, Student, Werkend

Voor wie

Landelijk

Leeftijd

16+

Nes 63, 1012 KD Amsterdam, Frascati - Zaal 1

Aanmelden voor

7 juni 2024

Max. deelnemers

Veel gestelde vragen

• Wie mogen er allemaal deelnemen aan activiteiten?

Je mag meedoen aan onze activiteiten als je oud-leerling bent en je diploma hebt behaald.

Krijg ik reiskostenvergoeding als ik naar een activiteit ga?

Via jouw locatie kun je een NS Business Card lenen die je kunt gebruiken om naar de activiteit te reizen. Deze lever je na de terugreis weer in. Lukt het niet om de kaart te lenen? Dan kun je je reiskosten declareren via het declaratieformulier.

Moet ik zelf mijn lunch meenemen voor tijdens de activiteit?

Of jij je eigen lunch mee moet nemen naar een activiteit verschilt per activiteit. Dit wordt van tevoren altijd gecommuniceerd met jou. Als wij de lunch verzorgen, houden we (zoveel mogelijk) rekening met dieetwensen (allergieën, halal, vegetarisch etc.), laat het onze contactpersoon dus vooral weten als jij specifieke dieetwensen hebt.

Mag ik iemand meenemen naar de activiteiten?

Activiteiten zijn in principe alleen bedoeld voor oud-leerlingen. Wil jij graag een keer een vriend(in)/nicht/neef die niet oud-leerling is meenemen naar een activiteit? Vraag van tevoren dan even aan de genoemde contactpersoon of dit mogelijk is.